søndag 9. november 2008

Farsdag :)

Gubben og jeg møttes i voksen alder, og har ingen "våre" barn, kun "dine og mine". Men jeg synes at han er en fin far, så jeg gjør litt krus på ham :)

Lerketreet lyser opp innimellom mørke bartrær...

Veit ikke hva slags tre dette er, men fint er det :)

I dag inviterte jeg ham med på tur, han er ikke trønder som meg, så jeg har ofte noen "godbiter" å ta av når jeg vil overraske ham. Og dagens tur var heldigvis til et sted han aldri hadde vært før: det såkalte Sponhuset på Lade. Utenom sesong har de åpent kun i helgene, og de serverer farlig mye godt, samtidig får man en fin tur på kjøpet hvis man parkerer et stykke unna. Du kan lese mer om Sponhuset her.
På tur tilbake oppdaget jeg noe gledelig: vi passerte et hus kalt Adrianstua. Her bodde forfatteren Kristian Kristiansen mens han skrev bøkene om Adrian Posepilt. Bøkene er historiske romaner (3 stk), så hvis du er glad i trondheimshistorie er de absolutt å anbefale. Jeg elsker dem og har lest dem flere ganger.

Adrianstua

Adrian mens han var en liten posepilt :)
Adrianstua finnes i bøkene også, men da på et helt annet sted i trøndelag, så jeg ble veldig happy. Helt ærlig: jeg hadde ikke sett det før, så jeg måtte jo ta noen bilder. Uforberedt på slike scoop som jeg var hadde jeg ikke med kamera, så bildene er tatt med mobilen.
Hmmm, ser ut som jeg har et bra mobilkamera, enda en ting å være glad for :)
Ha en fin-fin søndag!

2 kommentarer:

GundaM sa...

Neimen der er du ja!!! Fant deg endelig igjen inne hos nib ;0)

ja, her har ejg gått mange ganger da jeg bodde i norges vakreste by du ;)
Takk for titten og så håper jeg det er bra m ed deg !

Klem fra nord trøndelag

Solveig sa...

Hei hei:)
Så koslig dag dere har hatt da!
Det er helt nydelig å gå tur i det området, og sponhuset er jo kjempe fint! Og de har mye godt ja;)

Hehe,mannfolk!
Så søtt egentlig, rydder opp for deg han da;) Jaja,sånn kan det gå med mannfolk uten peiling på det vi damer liker/holder på med... (er vell flaks at mine står enda:P)

Kjempe koslig at du legger meg til på listen din,da legger jeg deg på min og:)
Hvordan har det gått med deg og opersajon da?

Ønsker deg ei super uke!