søndag 18. januar 2009

Makeover!

Så er endelig bodene ferdig, og jeg er så fornøyd! Ikke at det ble så fint, sånne oppbevaringsrom blir sjelden det, men det blåser jeg i, det er praktisk og plassbesparende, og det er det som teller.
Denne gangen er jeg også litt "grådig" på bildene, men det er bare å klikke på dem hvis du vil se bedre.

Boden nede: da denne var tømt oppdaget jeg at det faktisk var gulv der inne!! Og det vises ennå når det er ferdig også :) Det ble plass til fire dype hyller, ca. 1.20m. lange og plass til masse :)
De to hyllene som før stod oppå skapet er plassert under sikringsskapet, passet perfekt der.
CD-hyllene som stod ved siden av skal re-designes til å passe på badet, men ikke før neste helg.

Boden oppe: Her er kun tre hyller da planen var å få ekstrastolene under nederste hylle. Vanskelig å ta bra bilder her inne, for rommet er så knøtt-lite.
Her har vi i tillegg skrudd opp store L-knagger til å henge lange kjoler etc. på. Disse kom fra gjesterommet hvor dette skapet kun stod til oppbevaring, ettersom jeg tidligere hadde tømt det for overflødig sengetøy

Dette er bare et finer/spon-skap som ikke tåler så mye. Det overlevde flytting, og all riklinga mi da jeg malte det, men da selve rommet skulle males var det nok: Nå er alt skjevt, og skuffene detter ned på ene siden hvis jeg prøver å trekke dem ut... detter er heller ikke noe materiale å "stramme opp" så det får si takk for seg (men knottene tar jeg av først ja!).
Ikke noe stort savn egentlig, jeg har jo selvfølgelig kjøpt meg nytt prosjekt!!
Har lett en stund etter et "perfekt" skrive/sy/hobby-bord som rommer alle hobbytingene mine. Nå har jeg funnet det, men må selvfølgelig pusse, vaske, tørke,grunne og male det først...
Jeg er skrekkelig fornøyd med dette, se bare de "tuttene" på toppen, og de søte skuffene og hyllene :) Mye jobb ja, men pytt!

Men tilbake til bodene:alt i alt, med skinner, hyller og hylleknekter kom sluttbeløpet på 827,- skruer og plugger kommer i tilleg. En smart investering, og nå er det jo så god plass der at jeg trygt kan snoke etter ting å fylle opp med, haha!

Nei, først må jeg få inn det som egentlig skal være inne (og ikke i garasjen). Da jeg var borte en mnd. i høst hadde Gubben ryddet garasjen attpåtil fått plass til bilen inni der, men det er så skrekkelig trangt: hver gang han skal hente noe som er større enn en potteskjuler, ja da må han kjøre ut bilen først!!

Og vi har ennå ting å sortere og velge vekk, etter å ha flyttet fra 200 til vel 100 kvadrat (blir man noengang ferdig?!)

Nå gleder jeg meg bare til å få skrivebordet i hus, det blir på torsdag ettersom Gubben reiser i morgen tidlig og ikke er hjemme før da. Så til helgen blir det nok litt jobbing ja :)

Helt på slutten her vil jeg igjen takke dere som kommenterer, alltid så hyggelig å lese :) Ønsker alle en riktig så fin ukestart, med eller uten kommentar ;)

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hei,
jeg har ryddet og omorganisert boden et x-antall ganger den siste tiden. Og hver gang finner vi nok av ting vi kan kaste.. hihi..

Det er bedre å ha system i rotet, enn rot i systemet! :)

Det så ut som du hadde fått orden i bodene nå.

Jeg har hatt et lite prosjekt på vaskerommet mitt i dag, bilder er lagt ut på bloggen min.

Ønsker deg en strålende uke.

Cecilia

Orlaug sa...

For ein jobb de har gjort, og so flott og ryddig.Godt jobba!
Det store skrivebordet vil bli ypperleg til arbeidsbord, so fint med hyller og skuffer.
Ha ei god veke!

h.espe sa...

Er det ikke deilig vel, å rydde, og oppdage at en faktisk har litt bedre plass enn en trodde...? Jeg har også hatt ryddesjau i helgen, og nå har jeg ordnet meg en ryddig og fin arbeidsstasjon på hobbyrommet. Jeg har to bord/benker der, så nå til uken skal jeg ta andre delen, og få orden der også... :o) Har utrolig mye hobby-stæsj, så jeg gleder meg vanvittig til dette er i orden...!

Ønsker deg en fortsatt fin kveld, og herlig kommende uke!!

Stor klem fra Hildegunn

Gry sa...

Så flott!
Litt av en jobb!
Ha ei fin uke!
Klem Gry : )

Orlaug sa...

Hei igjen.
Har ei utfordring om du vil...
stikk du innom?