torsdag 29. januar 2009

Bilde nr. 6

Fikk en morsom utfordring fra Lena hvor jeg skal hente fram bilde nr. 6 i mappe nr. 6. og skrive litt om dette.
Nå prøver jeg egentlig å unngå å vise bilder av personer, men denne gangen gjør jeg et unntak. Disse er da heller ikke blant oss lenger. Dette er et bilde fra mitt slektsforsknings-prosjekt på min mors side. Det er min oldefars bror og hans familie på en 17-mai på 1920-tallet engang. Han jobbet som brødkjører i Oslo, men kom fra Brandbu på Hadeland.
Et litt moro sammentreff er at slektsnavnet hans er Bjerkestuen; og han bodde like ved - ja, nettopp! Bjerkebanen

Sender utfordringen videre til: Gamlå Lynetmor og Virre

1 kommentar:

Alven sa...

Hei :-)

Lenge siden sist! Så fin bakgrunn du har fått deg også :-) Og artig å drive med litt sleksgransking :-) Min fars store hobby det :-)
Koselig at gamle bilder og historie blir tatt vare på :-)

Ønsker deg en fin helg :-)

klem