søndag 7. desember 2008

En fin helg :-)













Ande søndag i advent...
Dette har vært en skikkelig koselig helg, Gubben og jeg har fått gjort så mye!
Vi har blant annet fått i boks de siste julegavene, men for oss så stopper det ikke der: Flere i familien har bursdag i julen, Gubben og eldstedattera fyller år på 1. juledag, og så har vi det yngste barnebarnet som ble født på julaften i fjor! Så hos oss bruker det å være mye feiring ja :-)
Og selv om dattera fyller 24 nå, så blir hun nok aldri for gammel til gavejakten på juledags-morgen, heldigvis sier nå mora da...
Og nå er faktisk bursdagsgavene også klare!
På fredag tryllet jeg fram en dobbel porsjon til englekyss. Jeg tilsatte noen dråper sitron og litt farge, og sprøytet dem på bakebrettet. Mye lettere å få lik størrelse på dem med sprøyte synes jeg, og så ble de jo ganske fine da :-) Med litt frisk smak, mmm
Det ble 113 stykker, ja jeg teller alltid antall på småbakst...
Så har vi vasket kjøkkenet, eller... det var nå ikke meg det da.
Og DET var et morsomt rollebytte!! Gubben er rimelig sportsintressert, men det går jo ikke å vaske skap og se TV samtidig. Så i helga har jeg hatt mannerollen og sittet i sofaen og kommentert...høyt, så han skulle høre det (hører så dårlig å vettu...). Jeg er egentlig ikke særlig interessert, men tok meg i å rope offside (noe som jeg faktisk vet hva er :-)) når det var på sin plass, buue på dommeren, og juble for mål... håndballkamp har jeg også kommentert, og litt ski-renn (kombinertgutta). Så nå er jeg for en gangs skyld oppdatert på sportsfronten!
Og med nyvasket kjøkken var det bare å pynte ivei, endelig kunne jeg henge opp kransen som jeg hadde planlagt allerede på visninga her i januar..... Sviblene har fått mosedyne og eplemansjetter. Den midterste svibelen skal visstnok bli rød, aldri sett røde svibler jeg så jeg er litt spent på den ja.
Dett er er vinduet rett ved siden av meg når jeg blogger. Her står en ivrig liten svibel og sprer velduft. I den røde hjerteboksen har jeg vitaminer, godt for hjertet :-)
I bakgrunnen skimtes fuglehuset såvidt.
Jeg har lagd hele 8 "fuglehjerter" (solsikkefrø og kokosfett) som skal henges ut i morgen, det blir fint :-)
Mere velduft ble det med nellikspiker i appelsinene, synes det er ganske dekorativt også jeg.
Nå er også inngangspartiet julepyntet, men det får jeg vise siden.
I morgen skal jeg telle alle mine strikkelapper som en gang skal bli et teppe, tror jeg kanskje har de jeg trenger nå, slik at jeg kan begynne å sy de sammen. Kommer nok engang det også :)
Dette innlegget har et annet utseende enn tidligere, bare prøver meg litt fram....
Ønsker dere alle en veldig fin ukestart!
Fornøyd klem fra Nita :-)

6 kommentarer:

johanne`s rom sa...

Skjønner at du er fornøyd, har jo fått gjordt masse...flink mann du har...Ønsker dere en fortsatt god førjulstid.

Ellen Marie Albertsen sa...

Hei!
Så koselig du har det nå før jul:) Det er ingenting som er som å pynte til høytiden:):):)

Forresten veldig hyggelig at du ble fristet av lakrisblandingen. Den kan nok også drikkes uten videre tanker, og at det bare er en god te! ;)
så bare kjøp og kos deg:)

Nå skal jeg sitte meg ned med hjemmeeksamen.. puff.
Ha en fin dag! ! !

Synnøve sa...

Hehe, den rollebyttingen likte jeg:)))
Så fint kjøkkenet ditt er pyntet:))
Skal ha røde amarilys til jul tenkte jeg:))
Jeg og regner småbaksten min:))
Rødsvibel høres fint ut.
Jeg har lilla svibel, har aldri sett det før heller jeg.
Ha en fin kveld

Midnight sa...

Hei hei! Så fin blogg du har! =)

Anka sa...

For en effektiv helg du har hatt. Eller dere blir det! snill mann du har da:)
Noe jeg lurer på... har du hatt problemer med mus når du har hatt mat ute til fuglene? Har så lyst til å henge ut litt fuglemat eller et nek men har hørt at det kan komme mye mus...
Klem.

Anonym sa...

Dette må leses i mørket, helst med bach i bakrgunn:)

Det er den intense spenningen, å kjenne at alt presset ligger på mine skuldre, og selvfølgelig den enorme frustrasjonen idet tårene presser seg frem når jeg ikke finner den siste gaven, som du vet er plassert veldig åpenlyst.

Eller så er det jo bare artig da:P