søndag 24. mai 2009

Det går da fremover...

I disse skjønne mai-dager er det (nesten) bare én ting som gjelder hos oss, og det er hage og hageliv. Vi er ute så snart været er såpass, og denne helgen har det vist seg fra sin aller beste side her i Trøndelag.
Jeg har sullet rundt i bikini, plantet ut frø-spirer, luket litt, og slanget meg på solsenga med en skikkelig krimbok. Ingenting er som litt skikkelig spenning i solsteiken :)

Vi har såvidt fått begynt på Prosjekt Hage (vi venter fremdeles på klarsignal fra kommunen), men har fått ferdig det som i mitt hode skal bli et rosebed... vi får se hvor det bærer.
I dette bedet står nå 5 ulike roser, vi har satt en klematis i hver ende og i tillegg har jeg plantet ut Tusenfryd-spirer (flerårig)og sommervalmue (ettårig, men akk så vakre!)
På veggen over rosene (som forhåpentligvis vil klatre...) har vi tenkt espalie, men så fant Gubben noe stilig som han falt helt for. Han var som en guttunge, og ville ikke forlate butikken før vi hadde den med oss! Det skal altså fungere som espalie, og kommer forhåpentlig opp på veggen ganske snart. Gleder meg til å vise dere :)

Husker dere disse opphengene som jeg fant på loppis i fjor høst? Jeg fant krukker på Plantasjen som passet perfekt :))

Denne vakre engelen henger utenfor døra hos oss og ønsker alle velkommen, jeg har en "inne-engel" også, med ordentlig fine fjær-vinger som ikke er egnet for en trøndersommer. Mange har sikkert allerede gjettet hvor jeg har dem fra, hehe, men for de som ikke har gjort det, så er det altså denne kreative damen som tryller de fram :)
Ta en titt på bloggen hennes, nydelige bilder, skjønne katter, og en fantasi som ingen ende tar. Så må du selvsagt også besøke butikken hennes, der har hun selvlagde ting man bare blir glad av, rett og slett!!

Jeg har to slike jernkrukker, og i år er det Hortensia som har fått æren av å stå å gjøre seg fin i de :)
De har stått i ca. 2 uker nå, og jeg ser til min store forskrekkelse at de ikke tåler noe særlig med vind!! Det er den peneste jeg viser fram her da, men jeg lurer på om dette er tilfellet, eller om jeg bare var skikkelig uheldig den ene dagen (de burde strengt tatt vært vannet før vinden tok dem, for de var pittelitt tørre...).
Ble litt rotete dette, men spørsmålet er altså: Tåler de ikke vind, eller bør jeg bli flinkere å vanne?

Det er lenge siden jeg har vært her inne nå, jeg trodde først det skyldtes mye jobbing.
Men så her en dag gikk det opp for meg at jeg var tom- helt tom! Orket ingenting utenom det jeg "måtte" sånn som å gå på jobb, og å trene. Stupte i seng før klokka ti om kvelden (jeg er B-menneske, så dette er ikke vanlig prosedyre for meg!), sov elendig, og neste morgen var det å slite seg gjennom enda en dag.
Det var skikkelig ubehagelig; Det toppet seg en torsdag: vi ventet helgebesøk, mye skulle ordnes, og jeg bare satt og gjorde ingenting! Klarte ikke, ingenting spilte noen rolle liksom. Gubben tok affære, vi kom oss gjennom helga, og jeg måtte gå gjennom hverdagen min: finne noe som kanskje kunne gjøre ting til det bedre.
Og jeg fant- at jeg var blitt dritflink (unnskyld uttrykket) til å trene etter operasjonen. Trente faktisk tre ganger i uka, og da tok jeg meg skikkelig ut. Dette, sammen med dårlig søvn utløste hele greia.
Så jeg skippet trening noen ganger, sover ikke nevneverdig bedre, men jeg er i allefall ikke så sinnsykt sliten lenger.
Og jeg har lært, at jo mer du trener, jo mer hvile trenger du.
Jeg har vært veldig oppsatt på å komme i form, og trene opp muskulatur etter operasjonen, men jeg ser nå at det går fint om jeg trener litt mindre også, og det er det jeg må fortsette med nå.
Jeg har savnet å blogge, ønsket å gjøre det, men har faktisk ikke orket, selv så rart det kan høres.
Så når jeg logger av her skal jeg bare kose meg med et broderi, rett og slett!!
Ønsker alle en riktig flott uke, klem-klem :)

14 kommentarer:

Anonym sa...

Neimen, se der er jo den ene engelen jo!!!

Og trening ja, ikke enkel den balansegangen der men virker som du har funent utav det ;0)
Selv har jeg hatt bloggetrøbbel, ikke kommet inn i egen blogg engang men egentlig greit travelt som denne mai måneden ahr vært. HUttitu, blir vel bedre når ejg blir gammel engang ;)

Klem fra meg

GundaM

Besta sa...

Gleder meg til å se mer av hagen din, ser ut til å bli flott.
Det gjelder egentlig å finne den rette balansen i alle ting. Ta livet litt med ro og samler krefter igjen.
Håper du får en fin uke.
Klem Marilyn

Stubbetufsa sa...

Lille, snille Perlemor! Holder på å klappe sammen! Også jeg som trodde at du var sår for det der med støvlene... Det var et fint vårinnlegg du blogget nå! Ta det nå litt med ro, sånn at du blir deg sjøl igjen!
Klem!!

johanne`s rom sa...

Bra å høre fra deg igjen. Mange koselige bilder og fint at du har funnet en "middelvei" med trening og alt det andre som må gjøres. Noen ganger går en bare helt "tom" både med blogging og annet. Lykke til videre, håper vi hører mer fra deg snart.

Virre sa...

Stakk bare innom for å øsnke deg en riktig god sommer! Håper du har funnet balansen mellom trening og hvile så du ikke sliter deg helt ut. KOs deg og slapp av innimellom også :)

Black Feathers sa...

Heisann du. Huff, du må ta vare på deg selv, det er så utrolig viktig. Koselig å se at du har blogget litt igjen ;) Har ikke vært mest aktiv selv heller men det kommer seg nok.

Stoor klem ;)
PS. En liten mail er på vei ;)

johanne`s rom sa...

Hei, er bare innom for å ønske deg en god sommer. Håper det står bra til hos deg.

GundaM sa...

Hei der, håper det er bra med deg,)

Innom og ønsker deg en fin helg og fortsatt go sommer;)

Klem fra meg

Stubbetufsa sa...

Jeg har noe til deg på bloggen min!

NIB sa...

hei!
siden det er over 2 mnd siden du har publisert, blir du tatt av nib:)

Ellen Marie Albertsen sa...

I'm back in business: http://lovinnen.wordpress.com/
Avlegg gjerne en visitt!

Stubbetufsa sa...

Kommer jeg fram?
Håper det går framover med deg! Jeg tenker på deg av og til, og savner innleggene dine!
Klem!

Stubbetufsa sa...

Jeg ønsker deg at det nye året vil gi deg mange positive overraskelser og utfordringer!
Klem!

Black Feathers sa...

"Perlemor, Perlemor, kommer du snart?"

" BloggEline roper på deg så klart."

" Jeg savner dine innlegg så smart."

"Nå kommer våren, er du her snart?"

En liten vårhilsen fra meg ;)