torsdag 21. august 2008

Praktisk og pent :)

Åå, nå begynner jeg å få kommentarer, og det setter jeg så stor pris på! Må tilstå at jeg har vært altfor dårlig til å kommentere selv, men det skyldes mest at jeg ikke har hatt noen egen blogg. Jeg vet jo at det ikke trengs, men det er så rart med det. Hvordan var det med dere andre før bloggen(e) deres var et faktum, var dere flinke med kommentarer?

Uansett, tenkte jeg skulle dele et tips med dere. For en tid tilbake fikk jeg reddet en gammel kommode fra Døden På Sankthansbålet, den var som sagt gammel og trengte litt hjelp til å komme seg ovenpå igjen. Så jeg pusset og malte, kjøpte nye, fine knotter og den ble så fin-så fin! Den er meget solid og har dype, gode skuffer som jeg tenkte å oppbevare duker og annet tøy i. Men- treverket inni skuffene er grovt med kvister og annet "rusk", så jeg kjøpte kontaktpapir og kledde dem med. Da ble de helt slette inni, lette å gjøre rene, og så hyggelig det ble å åpne skuffene da gitt!!


Dette er utstyret jeg brukte, litt mangelfullt da vi var godt igang med pakking/flytting.

Stoore, dype skuffer...

Valgte å legge bunnen først, og kantene i en "remse" istedenfor å styre med å klippe hjørner...

Snart ferdig! Det er fire store skuffer, og jeg måtte bruke gulvet i gangen da ny-huset var bortimot tomt for potensielle arbeidsbord. Kjente det godt i knær og rygg etterpå ja...

Se så fint det ble! Dette var verdt litt vonde knær ja!

Kommoden ser litt rosa ut her, det er lyset som gjør det, den er mer hvit... sånn her:

Her burde jeg jo lagt til et bilde av det helt ferdige resultatet, med "pynt" oppå, men det har jeg glemt! Lover å komme tilbake med det.

I helgen blir jeg gressenke, og har endel male-prosjekter jeg skal gjøre. Skal også huske å ta mange bilder, både før og etter (ofte glemmer jeg helt å ta før-bilder, skjerpings!)

Kommer plutselig tilbake, ha en god natt :) (fredag i morra, beste arbeidsdagen :D)

5 kommentarer:

Alven sa...

Hei :-) Kjempefin ble den kommoden :-) Ha en fin helg :-)

Christinas låvebutikk sa...

Hei! Koselig med ny blogg da!! Nydelig kommode!
Ha en fin helg!

Silkeline sa...

Hei.

Grattis med ganske så ny blogg, her var det da mange flotte bilder:) Den kommoden din ble jo helt nydelig, og så smart det var å kle innsiden! Fint du fikk reddet den fra den sikre død på bålet:)

Lykke til videre:))

Anka sa...

Den ble knallfin:)
Ekstra gøy når manhar satt den i stand selv.
God helg:)

My home is my Castle sa...

Hei og velkommen til blogglandia :)
Kommoden ble nydelig :)

ha en fin dag